top of page

האביב באוויר וכך גם יום הניחוח הבינלאומי שחל ב 21 למרץ


האביב באוויר וכך גם יום הניחוח הבינלאומי שחל ב 21 למרץ

יום הניחוח הבינלאומי הוא חגיגה שנתית המתקיימת ב 21 במרץ. מטרת היום הזה היא להכיר ולהעריך את האמנות והמדע של ניחוחות, כמו גם את התפקיד שממלאים ניחוחות בחיינו. זוהי גם הזדמנות לקדם את ההשפעה החיובית שיכולה להיות לריחות על מצב הרוח, הרגשות והרווחה הכללית שלנו.

אין כמו בושם טוב כדי שיזכרו אתכם. כל ריח ישאיר את החותם האישי שלכם. הריח הוא מעורר זיכרון החזק ביותר.


בושם הוא בדרך כלל תערובת של שמנים ריחניים אתריים ותרכובות ארומה וממיסים. תערובת זו תעניק ריח נעים לגוף האדם, לחפצים ולחללי המגורים.

בדומה לפירמידה בושם מורכב משלוש שכבות: תווים עליונים, תווים מרכזיים ותווים בסיסיים.

התווים העליונים, המכונים גם תווי ראש, מתנדפים תוך 20 דקות מרגע ההתזה, בדרך כלל ריחות קלילים המופקים מפרי הדר.

התווים המרכזיים, המכונים לב הבושם, מתפתחים עם הזמן והם יאפיינו, יגדירו את משפחת הבושם, עמידים במשך שעתיים עד ארבע שעות.

התווים הבסיסיים, המכונים נשמת הבושם, העשירים העמידים ביותר ומעניקים לבושם את העומק. בדרך כלל מתבלינים, פטריות, טחב ועוד. עמידים לאורך שעות.


עוד בעסקי הבשמים

לשים את הכמות הנכונה של הבושם הוא אתגר לכולנו. אנשים רבים מרססים את הבושם שלהם יתר על המידה וחוסמים את קולטני הריח שלהם.

ניחוחות עם תווית "perfume" הם בעלי ריכוז הניחוחות הגבוה ביותר. ככול שהבושם מרוכז יותר כך הוא יחזיק זמן רב יותר ותצטרכו להתיז פחות מהבושם.

בושם אמיתי צריך להתיז בטווח של שלוש עד ארבע ריסוסים לכל היותר.

אז שימו לב איך הניחוח שלכם נקרא ותווית, שכן זה יציין כמה להתיז ובאיזו תדירות.


ישנן מספר דרכים לגרום לבושם להישאר זמן רב יותר על העור

התיזו בושם על נקודות הדופק שלכם: נקודות הדופק שלכם הן האזורים שבהם כלי הדם שלכם נמצאים הקרובים ביותר לפני השטח של העור, כגון פרקי הידיים, הצוואר, מאחורי האוזניים ועקמת הזרוע. מריחת בושם על אזורים אלו תעזור להפיץ את הריח ולגרום לו להימשך זמן רב יותר.

לחות לעור שלך: מרחי קרם לחות נטול ריח על העור שלך לפני מריחת בושם. קרם הלחות יעזור לנעול את הריח ולגרום לו להישאר זמן רב יותר.


השתמש במוצרי ריח תואמים: השתמש במוצרי ריח אחרים מאותו קו, כגון ג'ל רחצה, קרם גוף או דאודורנט. שכבת מוצרי הריח תעזור לבנות את הריח ולגרום לו להישאר זמן רב יותר.


התיזי בושם על הבגדים שלך: התיזי בושם על הבגדים שלך, במיוחד באזורים שבהם הבד יתחכך בעור שלך, כגון הצווארון או החפתים. זה יעזור להעביר את הריח לעור ולגרום לו להישאר זמן רב יותר.


זכרו שכמות הבושם שאתם מתיזים משפיעה גם על משך הזמן שלו. יש להתיז ערפל קל של בושם ולהתיז שוב לאורך היום לפי הצורך.


כולנו רגילים להתיז בושם בפרקי הידיים, מאחורי האוזניים והצוואר. Steven Claisse מומחה בכיר לבשמים ב Takasago אמר למגזין, Self magazine שהטבור הוא מקום טוב להתיז בושם. התזת כמה טיפות של הבושם האהוב עליך על הטבור משאיר איתך את הריח לאורך כל היום.

אנו מתיזים את הבושם על נקודות הדופק, כגון הצוואר ופרקי הידיים, הסיבה מאחורי זה היא שחלקים אלה של הגוף שלנו מקרינים חום, משפרים את הריח ועוזרים לניחוח להישאר יותר זמן.

הכוכבת ליז טיילר אמרה בעבר למגזין Gloss, שגם היא מתיזה בושם על בטנה, אביה המפורסם סטיבן טיילר לימד אותה שככה, הריח יישאר איתה למשך כל היום.

האביב באוויר וכך גם יום הניחוח הבינלאומי שחל ב 21 למרץ

עומדים לקנות בושם

רצוי לנסות בושם לפחות חמש פעמים לפני רכישה, ושם החנויות למכירת בשמים הם החברים הכי טובים שלי.

בדקו רק שלושה בשמים שונים בבת אחת.

למרות שזה עשוי להיות מפתה לבדוק את כל מה שנראה לעין, עכשיו כשהגעת לחנות הבשמים בתקווה שהגעת ללא ריח של בושם, בחרי שלושה בשמים, רססי אחד על הצוואר ועל פרקי הידיים, ותני לבושם לנוח כ 15 שניות לפני שתריח אותו.

ריסוס הבושם על העור הוא חובה, בדיקת הבושם באמצעות נייר סופג, זה לא אותו הדבר, שכן הניחוח לא מתפתח כפי שהוא היה על העור שלכן.


אחסון בושם לאורך זמן

שמרי את הבושם במקום קריר ויבש: יש לאחסן בושם במקום הרחק מאור שמש ישיר וחום. אור שמש וחום יכולים לשבור את הניחוח ולהשפיע על איכותו.

שמרי אותו בבקבוק המקורי שלו: הבקבוק המקורי נועד להגן על הניחוח מפני אור ואוויר, ולכן עדיף לשמור אותו באריזה המקורית.

הדקו את הפקק: ודאו שהכובע סגור היטב כדי למנוע כניסת אוויר לתוך הבקבוק. אוויר יכול לגרום לניחוח להתנדף ולשנות את הריח שלו.

אחסנו אותו זקוף: יש לאחסן בושם במצב זקוף כדי למנוע דליפה ולשמור על המכסה אטום היטב.

הימנעי מטמפרטורות קיצוניות: אין לאחסן בושם במקרר או במקפיא, מכיוון שהדבר עלול להשפיע על הריח והמרקם של הניחוח.

כך תוכלי להבטיח שהבושם שלך יישאר רענן וריחני זמן רב ככל האפשר.


עונת החגים זה הזמן המושלם של השנה כדי לקנות סט בשמים, שאתם אוהבים במחיר מוזל וגם ששווה לתת, או לנסות בשמים חדשים במהדורה מיוחדת .

אם אתם לא יודעים איזה בושם היא תאהב, תנו לה מתנה נהדרת, סט של בשמים בגודל קטן והיא תחליט.

בתקופת החגים לחברות רבות יש מוצרים מיוחדים מוקטנים לזמן מוגבל.

הבשמים המוקטנים מתאימים לנשיאה בתיק.

נצלו את תקופת החגים למתנות מיוחדות לכל אירוע.

Michael Kors Wonderlust 3 Piece Purse Spray Set for Women (Includes 3x 0.34 Fl Oz Purse Spray)

Michael Kors Wonderlust 3 Piece Purse Spray Set for Women (Includes 3x 0.34 Fl Oz Purse Spray)


בסופו של דבר ואחרי הכל ניחוח יכול להיות אישי.

ריחות טובים תמיד עושים מצב רוח טוב. בושם יוקרתי תמיד יכול להיות מתנה נהדרת ומפנקת, אך עדיין מדובר במתנה יקרה. לכן אם החלטתכם לקנות בושם לאדם שאתם אוהבים, תוודאו שאתם יודעים היטב מה אוהב/ת מקבל/ת המתנה. מה שלא יהיה, פתק החלפה הוא חובה.


הבשמים הכי נמכרים 2022/2023

Maison Francis Kurkdjian 724 Eau de Parfum, 2.3 oz.

Maison Francis Kurkdjian 724 Eau de Parfum, 2.3 oz.


Byredo Mojave Ghost Eau de Parfum, 1.7 oz

KILIAN Love, Don't Be Shy Eau de Parfum, 1.7 oz./ 50 mL

MIZENSIR 3.3 oz. For Your Love Eau de Parfum



לתעשיית הבשמים יש היסטוריה ארוכה ומרתקת, החל מימי קדם. ניחוחות שימשו למגוון מטרות, כולל טקסים דתיים, מטרות רפואיות והיגיינה אישית. כיום, תעשיית הבשמים היא תעשייה עולמית של מיליארדי דולרים, עם מגוון רחב של מוצרים הזמינים להנאת הצרכנים.

ביום הניחוח הבינלאומי, אנשים מוזמנים ללמוד עוד על ההיסטוריה והמדע של ניחוחות, כמו גם לחגוג את התפקיד שממלאים ניחוחות בחיי היומיום שלנו. ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון פעילויות, כגון השתתפות באירועי ניחוח, ניסיון של ניחוחות חדשים ושיתוף ניחוחות אהובים עם חברים ובני משפחה.


"אפילו לבוש מעודן ביותר צריך לפחות טיפת בושם. זה מה שמוסיף תחושה של שלמות, ונותן כמות מסוימת של קסם ופיתוי. " איב סן לורן


אימרה על בושם

bottom of page