top of page

מה המשמעות של צבעי ספוג הקונג'אק?


ספוג הקונג'אק הוא ספוג קטן שמגיע בצורה עגולה, אובלית, בצורת לב או בצורת דמוי דמעה, עשוי מסיבים מיובשים של שורש הגדל באסיה. הספוג שימש למעלה מ 1,500 שנה בקוריאה יפו וסין כתרופה, מזון, כלי עזר לדיאטה, מוצרי יופי וטיפוח העור.

הספוגים מסוג קונג'אק זמינים במגוון רחב של צבעים. הצבעים השונים בדרך כלל מספקים רמזים לגבי המרכיבים הנוספים שהוסיפו לספוג.


ספוג קונג'אק לבן הוא ככל הנראה ספוג קונג'אק טבעי לחלוטין, הצורה הקלאסית, שאינו מכיל מרכיבים נוספים, לפעמים מתווסף אליו צמח הקמומיל שידוע כאחד מצמחי המרפא. ספוגים אלו אידיאליים לניקוי רגיל וגם לאנשים עם עור רגיש. כדאי להתחיל עם הספוג הזה אם אתם מנסים את ספוגי הקונג'אק בפעם הראשונה. לפעמים הספוגים הלבנים עשויים להכיל קמומיל או מרכיבים אחרים המיועדים להרגעה.

נספוג משאיר את העור רך ונעים. מתאים לכל סוגי העור.



כהים או שחורים בדרך כלל שופרו בפחם. מרכיב זה עשוי לסייע בניקוי נקבוביות, במניעת גדילת חיידקים, בשליטה על התפרצויות אקנה ובהפחתת נקודות שחורות. מתאים לעור מעורב עד שמן. אנשים עם סוגי עור שמנוני עשויים לגלות שהפחם עוזר בספיגת וסילוק עודפי השמן.



ספוגי קונג'אק שהם ורודים או אדומים מכילים לעיתים קרובות חימר קאולין ורוד, חומר שסופח נוזלים ושומנים, מספק לחות ועוזר לעור להיות צעיר יותר. ספוגים ורודים או אדומים מתאימים במיוחד אם אתם מחפשים להפחית את היובש בעור ולמזער את הופעת הקמטוטים והקמטים. מתאים גם לעור רגיש.



ספוגי קונג'אק ירוקים משופרים עם תה ירוק או חימר ירוק. הם מועילים לאנשים עם עור שמן או עם סוגי עור מעורב, והם יכולים לספוג את השומן וחיידקים מהעור. אנשים המתמודדים עם כוויות שמש עשויים לגלות כי ספוגי קונג'אק ירוקים מרגיעים את האזורים הפגועים.



ספוגי קונג'אק הסגולים פחות נפוצים. ישנם ספוגים סגולים שמכילים לבנדר, הידוע בתכונותיו המרגיעות וישנם כאלה, שמכילים סיגל רחני ממשפחת הסיגליים המוכר בכינוי סיגלית.


ספוגי קונג'אק צהובים או כתומים מקבלים את צבעם מכורכום, תבלין בעל תכונות אנטי דלקתיות. ספוגים אלה מועילים לעור, שנכווה מהשמש או לאזורים, שנחשפו רבות לשמש.


האפשרויות הן אינסופיות!


נסו ספוגי קונג'אק בצבעים שונים, עד שתמצאו את הספוג המתאים לכם ביותר.



bottom of page