top of page

“Gabrielle Chanel, manifeste de mode” - התערוכה


Image: from vanityfair l COURTESY OF CHANEL Chanel-Paris-Exhibit


הודות לפתיחתו המחודשת של, Palais Galliera, Fashion Museum of the City of Paris, מוזיאון האופנה של העיר פריז, המוזיאון מציג את הרטרוספקטיבה הראשונה של המעצבת יוצאת הדופן והאייקונית גבריאל שאנל (1883-1971).


התערוכה Gabrielle Chanel, manifeste de modeמוצגת בקומה השניה של המוזיאון ותהיה פתוחה מ 01.10.2020 - 14.03.2021.


{Left} Dress, fall-winter 1964-1965; Paris, Palais Galliera / {Right} Dress, spring-summer 1959; Paris, Heritage of CHANEL - © Julien T. Hamon Image: palaisgalliera


החלק הראשון מעלה את ראשיתה של האימפריה המפוארת והיצירה הנהדרת בכמה פריטים סמליים הכוללים את 1916 jersey sailor top; מזמין את המבקרים לעקוב אחר התפתחות הסגנון של המותג שאנל עם קסם אופנתי מהשמלות השחורות הקטנות ודגמים ספורטיביים משנות העשרים ועד שמלות מתוחכמות משנות השלושים. החדר מוקדש לבושם - N ° 5 שנוצר בשנת 1921, המהות המרכזית של הרוח "קוקו" שאנל.




התערוכה המחולקת לעשרה פרקים, יותר מ 350 יצירות מאוספי Galliera, המורשת של שאנל, מוזיאונים בינלאומיים - מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, מוזיאון De Young בסן פרנסיסקו, מוזיאון Museo de la Moda בסנטיאגו דה צ'ילה, ומוזיאון האופנה באנטוורפן, MoMu אוספים פרטיים ועשרה דיוקנאות צילום של גבריאל שאנל המדגישים עד כמה היא גילמה את המותג והסגנון הנצחי.


‘Gabrielle Chanel. Fashion Manifesto’ Palais Galliera Exhibition — CHANEL

בתקופת השפל הגדול ספג בית האופנה של שאנל נזקים כלכליים, אך היה זה רק עם פרוץ מלחמת העולם השנייה ב ־ 1939, שקוקו שאנל נאלצה לסגור את חנויותיה ורק מכירת הבשמים ואביזרי האופנה נותרו בפריס. בשנת 1954 חזרה שאנל לצרפת ולתעשיית האופנה שהשתנתה בעשר השנים האחרונות. בשנים בהן נעדרה שאנל מצרפת, עלה בית האופנה של כריסטיאן דיור והחזיר לאופנה את המראה הנשי. על מנת לזכות חזרה בפופולאריות של המותג, יצאה שאנל מהשוק האירופאי לארצות הברית. בארצות הברית זכתה שאנל לפופולאריות בקרב אנשי הוליווד, ביניהם אודרי הפבורן וגרייס קלי.‏ בסוף שנות החמישים והשישים שאחריהן חזרה שאנל למעמדה הקודם וזכתה להכרה כמעצבת אופנה נחשבת עוד בחייה.




החלק השני של התערוכה מדגיש את היצירות הגדולות ביותר של שנל, כמו בגדי הנשים מבד הג'רסי, בד קל וגמיש, שעד לאותה תקופה היה בשימוש בעיקר לבגדים תחתונים, הנעליים בשני גוונים, השמלה השחורה הקטנה, שכיום נחשבת ל"פריט חובה" במלתחה הנשית, תיק הקווילט השחור, בעל שלשלת הזהב הנתלית על הכתף, שמלותיה האיקוניות, החליפה המפורסמת משנות החמישים, מבחר תכשיטים, אביזרי אופנה, תכשיטי אופנה ובשמים המשחזרים את חזונה של שאנל על האופנה וההוט קוטור.

שנל הייתה הראשונה שהלבישה נשים במכנסיים וחליפות נוחות ופשוטות ושיחררה את הנשים מהצורך במחוכים מכבידים ושמלות מגבילות.


Coulisses : mannequinage de l'exposition Gabrielle Chanel | Palais Galliera


המוזיאון The Palais Galliera מציג את הקולקציות מהעשירות בעולם ומשתרע על שטח של כמעט 1,500 מ"ר - וכולל את הגלריות החדשות שיפתחו בקומת הקרקע. אוספים אלה, המוערכים כיום בכמעט 200,000 עבודות כמו ביגוד, אביזרים, תצלומים, רישומים וכו, משקפים את קוד הלבוש בצרפת, מהמאה ה 18 ועד ימינו, והם הנושא הקבוע בתערוכות רבות בפריס, צרפת ומחוצה לה.


מקיץ 2021 האוספים יוצגו בסיורים קבועים, והמבקרים יוכלו לגלות את ההיסטוריה של האופנה דרך יצירות המופת, שנשארו ב The Palais Galliera ולבחון את התפתחות האופנה במשך יותר משלוש מאות שנים.

התצוגה הראשונה תדגיש את ההיסטוריה של The Palais Galliera ותחגוג את יום השנה ה 100 להקמת הקולקציות, והתרומה לעיר פריז בשנת 1920 ביותר מ 2000 יצירות של חברת Société de l'Histoire du Costume, שהוקמה בשנת 1907 על ידי LELOIR Maurice.

 





chanel האתר




bottom of page