top of page

איך תוכלו ללכת כמה ימים מבלי לחפוף את השיער



עד כמה שהשיער יכול להיראות ולהרגיש מדהים, יש הרבה סיבות מדוע כדאי לנסות להאריך את הזמן בין שמפו לשמפו.

עשיתם פן ולא בה לכם לעשות שוב, רוצות שהשיער יחזיק כמה שיותר זמן, מתעצלות לחפוף את השיער או אולי שמעתם, שחפיפת השיער כול יום לא הכי טובה ולכן אתן מנסות לחפוף בתדירות נמוכה יותר.

בלי קשר לסיבות יש כמה המלצות שאתן יכולות לאמץ כדי להאריך את הזמן בין חפיפה לחפיפה ואולי אפילו לעבור בכמה ימים בין חפיפה לחפיפה.

בכול מקרה מומחים בתחום אומרים שלא רצוי ללכת יותר מחמישה ימים מבלי לחפוף את השיער.

כמה המלצות איך להאריך את הזמן בין החפיפות ביום או יומיים:

חפפו את השיער פעמיים

יש סיבה לכך שבמספרה חופפים פעמיים את השיער. המומחים בתחום יודעים איך להיפטר משיער שמנוני. קחו את הטיפ של המומחים וחפפו את הראש פעמיים.

הניקוי הראשון מסיר שומן, לכלוך והצטברות המוצרים שאתם משתמשים על השיער, בעוד שבחפיפה השנייה שוטפים הכול כך שהשיער מרגיש רענן ונקי.

על ידי חפיפת השיער פעמיים במקלחת אחת, תוכלו להאריך את הזמן בין השטיפות.

מומחים בתחום ממליצים על L'Oreal Paris Professionnel Serie Expert Pure Resource Citramine Oil Controlling Purifying Shampoo, Fresh, 10.1 Ounce שמפו מיוחד שמתאים לשתי חפיפות.

L'Oreal Paris Professionnel Serie Expert Pure Resource Citramine Oil Controlling Purifying Shampoo, Fresh, 10.1 Ounce


אם אתם רואים שהקרקפת הופכת ליבשה, מומלץ להשתמש ב Nizoral Anti-Dandruff Shampoo, Basic, Fresh, 7 Fl Oz

Nizoral Anti-Dandruff Shampoo, Basic, Fresh, 7 Fl Oz

לפני שאתם נכנסים למקלחת, מומלץ להבריש את השיער כדי לשחרר כל לכלוך וקשרים קשים. הרטיבו את השיער במים פושרים ואז מרחו את השמפו על קצות האצבעות ועבדו לתוך השורשים והקרקפת, בלי לשכוח את העורף ומאחורי האוזניים. שטפו היטב ואז חזרו על כל התהליך. אל תיתפסו על הקצף שלא מגיע. זה נורמאלי לא להשיג הרבה קצף במהלך החפיפה הראשונה מכיוון שהשמפו פועל להמסת הצטברות שעל הקרקפת.


הימנעו משימוש במרכך ישירות על שורשים של השיער

תחשבו על מרכך כעל קרם לחות לשיער. שימו מרכך רק בחלקים היבשים יותר של השיער, כלומר באורך ובקצוות האמצעיים. לא מומלץ לשים מרכך לשיער על השורשים. מרכך לשיער ירגיש והשיער יראה רפוי ודק, מה שאומר שתצטרכו לחפוף אותו שוב די מהר.

לאחר שחפפתם את הראש, סחטו בעדינות את השיער עם הידיים כדי להסיר עודפי מים. מרחו מרכך על אמצע השיער כלפי מטה עד הקצוות, השאירו למשך דקה ואז שטפו. אם יש לכם שיער עדין לא תמיד רצוי להשתמש במרכך, מחשש שזה יהפוך את השיער לשטוח וחסר ברק, למרות שמרכך הוא חיוני לשיער בריא, וסוגר את הקצוות כך שהשיער מרגיש חלק יותר. שיער דק צריך רק כמות קטנה מאוד של מרכך.


שטפו את השיער היטב

רובנו לא שוטפים מספיק טוב את השמפו והמרכך מהשיער. אם נשאר מוצר כלשהו על השיער, הוא יכביד על השיער כך, שלא תוכלו להמשיך יותר מבלי לחפוף את השיער והשאריות יכולות לגרום לקרקפת להיות יבשה ומגרדת.

ככלל, אם אתם חושבים, ששטפתם מספיק, המשיכו לשטוף עוד 30 שניות. הימנעו משימוש במים חמים, הממריצים את בלוטות החלב ומייצרים יותר שומן בשיער. שטיפה עם מים פושרים היא הטובה ביותר ואם אתה יכולים לסיים את שטיפת השיער במים קרירים, זה יעזור לאטום את הקצוות כך שהשיער יראה מבריק ובריא.


שמפו יבש

כשזה מגיע להארכת חיי השיער, שמפו יבש יהיה החבר הכי טוב שלך. בזמן שאת מרססת את הספרי ישירות לתוך השורשים ומשפשפת באצבעותיך הספרי סופג את עודפי השומן כדי שתוכלי לדלג על חפיפת השיער. יש שיטה נוספת להעצים את סידור השיער, להשתמש במייבש שיער בחום בינוני ובמהירות בינונית תוך פיזור השמפו היבש באצבעותיך, זה יעזור לשיער להיראות ולהרגיש רענן ומלא עוד יותר.

שמפו יבש אינו תחליף מוחלט לחפיפה של השיער. אנחנו עדיין צריכים לחפוף כראוי את הצטברות הלכלוך מהקרקפת. עם זאת, עבור הימים ללא שטיפה כאשר השיער נראה מעט רזה ושטוח, זה מוצר נהדר.

אל תשתגעו ותשתמשו ביותר ממה שאתם צריכים.

לא כול שמפו יבש נוצר שווה ולכן מומלץ לבדוק כמה שיותר חברות עד שתמצאו את הנוסחה המושלמת שמתאימה לסוג השיער שלכם. אני משתמשת שנים ב Batiste Dry Shampoo הנוסחה הקלסית.


Batiste Dry Shampoo

לקנייה של מותגים נוספים כאן


הוסיפו קונדישנר יבש

עכשיו, לא רק שהתברכנו בשמפו יבש, יש לנו גם מרכך יבש.

כן, יש דבר כזה קונדישנר יבש. גם אני לא ממש ידעתי על המוצר הזה וגם עוד לא התנסיתי במוצר.

לפי קריאה באתרים ברשת, ניתן להשתמש במרכך יבש כשהשיער מתחיל להיות קצת מקורזל מהשמפו היבש. הקונדישנר מרכך את השיער ללא חפיפה.

מתיזים את המרכך על החצי התחתון של השיער ומברישים כדי להחזיר קצת ברק, רעננות, מתיר קשרים ונותן שמחת חיים למראה השיער בין חפיפות במשך היום וללא חפיפה.


Verb Ghost Dry Oil, Vegan Lightweight Conditioner Oil Detangles and Promotes Shiny Hair, All Hair Types

סוגים נוספים של קונדישנר יבש

Kristin Ess Style Reviving Dry Conditioner, 4.8 oz. כאן

Marc Anthony Refreshing Coconut Clear Dry Conditioner כאן

Kevin Murphy Young Again Dry Conditioner כאן


אל תיגעו בשיער

בכל פעם שאתם נוגעים בשיער, אתם משאירים מאחור מעט מהשמנים הטבעיים מהידיים שלכם.

אם אתם רוצים לשמור על השיער לא להיות שמנוני מדי אל תגעו בשיער בכפות הידיים לעיתים תכופות.


תשנו על ציפית משי

הרגע קיבלתם את העצה הכי מדהימה בחייכם, ממליצה לישון על ציפית ממשי ולא על ציפית מכותנה. לא רק שהסוג הזה של ציפיות טוב יותר עבור השיער שלכם באופן כללי, אלא בגלל שיש הרבה פחות חיכוך עם השיער, תקומי בבוקר עם שיער פחות פרוע. העיצוב יכול בקלות להישאר יום או יומיים מעבר ליום החפיפה.


ציפית כותנה לא דומה לציפית ממשי. ציפית כותנה סופגת שמנים וקרמים שאנחנו מורחים על השיער ועל הפנים. שינה על ציפית מכותנה גורמת לכך שהשיער מהר מאוד מאבד מהיופי שלו.

במידה והחלטתם להשתמש בציפית מכותנה רצוי להחליף את הציפית לפחות פעם בשבוע. את ציפית המשי ניתן להאריך את זמן הכביסה ליותר משבוע.


ציפית משי טהור 19 MM - צבע טבעי של המשי/שנהב - מעטפה 'sericumsilk'

הגנו על השיער בזמן שאתם ישנים עם גומייה לשיער ממשי.

בזמן שאתם ישנים משי זה המילה כדי להאריך את הזמן בין חפיפה לחפיפה.

התייחסו לשיער שלכם כמו לגברת יוקרתית שמוקפת במשי.

תוכלו למצוא באתר 'sericumsilk' ציפית משי וגומייה לשיער ממשי.



סרט לראש

סרט מגבת סביב קו השיער כאשר אתם שוטפים את הפנים או מורחים מוצרי טיפוח שומר על קו השיער מלהיות שומני. אם אתם רוצים לוודא ששגרת הטיפוח שלכם לא תשפיע על כול כמה זמן תצטרכו לחפוף את השיער, פשוט תלבשו אחד מהסרטים החמודים האלה.

סרט קוסמטי לשיער - וורוד אדום 'sericumsilk'


שיער צבוע

שיער צבוע עשוי גם להפיק תועלת מרווח בין חפיפה לחפיפה. אם יש לכם שיער צבוע ואתם חופפים אותו מדי יום, ניתן לצפות שהצבע ידהה קצת יותר מהר, במיוחד אם אתם משתמשים בחום כדי לעצב את השיער לאחר כל חפיפה.


השתמשו תמיד בכובע למקלחת

כפי שכולנו יודעים, לא לחפוף את השיער לא אומר לא להתקלח.

למרות שסביר להניח שיש לכם מלאי בכל הנוגע לשמפו ומרכך, יש פריט טיפוח שיער חיוני שצריך להיכנס לרשימה שלכם; כובע מקלחת.

אחד הדברים הכי משפיעים הוא לוותר על כובע למקלחת.

אם יש יותר מדי לחות באוויר בחדר באמבטיה מומלץ להניח כובע למקלחת על השיער כאשר אתם מתקלחים. הכובע יכול לשמור על השיער במקום ואם אתם משתמשים בכובע מרופד מכותנה, זה יכול לשמש מחסום טוב יותר מפני לחות ואדים.

האדים והלחות ממש מקרזלים את השיער והוא הופך לבלתי ניתן להצלה.


שחייה נהדרת לגוף אך קשה לשיער. כל המלח, הכימיקלים, החיידקים והלכלוך יקשו על השיער וכמובן תצטרכו לחפוף אחרי שחייה בים או בברכה. כובע מקלחת עמיד למים יכול להרחיק את כל הדברים האלה.


אפשר לשים סרט נמתח לשיער מתחת לקו השיער לפני ששמים את כובע לשיער, זה יבטיח ששום טיפה של מים או אדים לא יכנסו לשיער בזמן שאתם מתקלחים.

אחרי שאתם מתקלחים, ייבשו את הכובע ודאגו שלא יישאר במקום לח. גם אדים של חדר האמבטיה הם סוג של לחות שיכולים להשפיע על השיער כמו מים רגילים.




התדירות שתצטרכו לחפוף את השיער תלויה גם בסוג השיער, בצבע השיער, גילכם, שינויים הורמונליים, באורח החיים, שאתם מנהלים ורמת הלחץ שבו אתם נמצאים. משתמשים בתחבורה ציבורית? עובדים בחוץ? סביבת העבודה? האם אתם גרים באזורים מזוהמים? האם אתם צובעים את השיער? כמה שומני השיער שלכם? האם אתם עושים פעילות גופנית, שגורמת לקרקפת להזיע?


שיער בריא מייצר כמות מסוימת של חלב, או שמן, כדרך לתת לחות לקרקפת ולהגן עליה. יש אנשים שמייצרים שומן בקרקפת יותר מאנשים אחרים. כמות השמן שאתם מייצרים משתנה בהתאם לסוג השיער, הרגלי ההיגיינה, שימוש במוצרי שיער וגורמי חיים אחרים כמו פעילות גופנית אינטנסיבית או אפילו יציאה החוצה ביום לח וחם יכולים לעורר את השומן בקרקפת.

שיער חלק ודק נוטה במיוחד להיות יותר שמנוני.

אנשים שעובדים בחוץ ויש להם קרקפת שומנית יהיו שונים מאוד מאנשים שעובדים מהבית.


מומחים מרבים להביע את דעתם לגבי היתרונות של שימור השמנים הטבעיים של הקרקפת ואחת הדרכים הקלות ביותר לשמור על השמנים האלה היא להאריך ימים בין חפיפה לחפיפה.

אם אי פעם תהיתם איך לעבור שבוע מבלי לחפוף את השיער, אתם לא לבד



bottom of page