top of page

כמה עצות מועילות כדי לשמור על העור שלך חלק וגמיש


איך לשמור על עור הפנים


טיפול בעור שלך חשוב לשמירה על בריאותו ומראהו.

כמה טיפים לעור בריא לשילוב בשגרת הטיפוח שלך:

נקי את הפנים פעמיים ביום, שטפי את הפנים בבוקר ולפני השינה. השתמשי בתכשיר ניקוי עדין כדי להסיר לכלוך, שמן ולכלוכים מהעור.


הימנעי משימוש בסבונים קשים או קרצוף נמרץ מדי, מכיוון שהוא יכול להסיר שמנים טבעיים ולשבש את מחסום הלחות של העור.


חשיפה ממושכת למים חמים עלולה להסיר מהעור שלך את השמנים הטבעיים שלו ולהוביל ליובש ולגירוי. קיצור המקלחות עוזר לשמור על מאזן הלחות של העור ומונע ייבוש יתר.


 

לאחר הניקוי, מרחי קרם לחות טוב המתאים לסוג העור שלך כדי לשמור על לחות העור. קרם לחות מסייע בשמירה על מאזן הלחות של העור ומונע יובש והתקלפות.


דרישות הלחות של העור שלך יכולות להשתנות לאורך השנה. בעונות יבשות, ייתכן שתזדקקי לקרם לחות עשיר יותר כדי לספק לחות אינטנסיבית, בעוד שקרמי לחות קלים יותר על בסיס מים יכולים להתאים לתקופות לחות יותר.

התאמת קרם הלחות בהתאם לעונה יכולה לעזור לספק לחות והגנה מיטבית לעור.


הנה למה זה חשוב וכיצד את יכולה להתאים את קרם הלחות שלך:

עונות שונות מביאות לתנאים סביבתיים משתנים, שיכולים להשפיע על העור. לדוגמה, טמפרטורות קרות יותר בחורף ואוויר יבש יותר עלולים להוביל ליובש מוגבר, בעוד בקיץ חם ולח עשוי לדרוש קרמי לחות קלים יותר ולא שומניים.


בחודשים הקרים יותר, בחרי בקרם לחות עבים יותר על בסיס שמן המספקים לחות עמוקה ויוצרים מחסום הגנה מפני מזג אוויר קשה. חפשי מרכיבים כמו סרמידים, חומצה היאלורונית ושמנים טבעיים.


במהלך החודשים החמים יותר, עברי לקרמי לחות קלים, על בסיס ג'ל או נטולי שמן המספקים לחות מבלי להרגיש כבד או שמנוני. חפשי מרכיבים כמו אלוורה, תמצית מלפפון או חומצה היאלורונית כדי לספק תחושה מרעננת.


עונות מעבר, אביב וסתיו עשויות לדרוש גישה מאוזנת יותר. בחרי בקרם לחות במרקם בינוני המציע לחות והזנה מבלי להיות כבד או קל מדי.


קרמי לחות עוזרים לשמור ולחזק את המחסום הטבעי של העור, שעלול להיפגע מתנאי מזג אוויר קשים. התאמת קרם הלחות שלך יכולה להבטיח שהעור שלך מוגן כראוי ולמנוע אובדן לחות.


זכרי לקחת בחשבון את סוג העור הספציפי שלך, כמו גם כל דאגה או רגישות עור, בעת בחירת קרם לחות לכל עונה. בנוסף, תמיד יש לבדוק מוצרים חדשים ולהתייעץ עם רופא עור אם יש לך בעיות ספציפיות בעור או אם את זקוקה לייעוץ מותאם אישית.


 

הגני על העור שלך מפני השמש. מרחי קרם הגנה רחב טווח עם מקדם הגנה של 30 ומעלה בכל יום, כל שעתיים, לעתים קרובות יותר אם את שוחה או מזיעה וגם בימים מעוננים.

קרם הגנה מסייע בהגנה על העור מפני קרני UV מזיקות, מונע כוויות שמש, הזדקנות מוקדמת והפחתת הסיכון לסרטן העור.


 

שתי כמות מספקת של מים לאורך היום כדי לשמור על לחות העור מבפנים. לחות נכונה עוזרת לשמור על גמישות העור וגמישותו.


 

אכלי תזונה מאוזנת, שכוללת מגוון של פירות, ירקות, חלבונים רזים ושומנים בריאים בתזונה. מזונות עשירים בחומרים מזינים מספקים ויטמינים חיוניים, מינרלים ונוגדי חמצון התורמים לעור בריא.


 

שינה איכותיות בכל לילה בין 9 - 7 מאפשרת לעור להתחדש ולתקן את עצמו, מה שמוביל לעור בריא יותר.

רצוי לישון על ציפית משי לשנת יופי, שתגרום לכן לשמור על הלחות הטבעית של העור בזמן, שאתן ישנות. במידה ואתן שמות קרם לילה, קרם הלילה לא נספג על ציפית משי כמו על ציפית כותנה.


 

הימנעי מעישון וצריכת אלכוהול מופרזת. צריכה מופרזת של אלכוהול עלולה לייבש את העור ולהוביל להזדקנות מוקדמת. עישון ושתייה מרובה עלולים לפגוע בקולגן ובאלסטין של העור ולהוביל להזדקנות מוקדמת ולקהות. הפסקת עישון והורדה במעט בכמות צריכת אלכוהול יכולים לשפר את הבריאות הכללית של העור.


 

מתח כרוני יכול לתרום לבעיות עור שונות כמו אקנה, אקזמה ופסוריאזיס. תרגלי טכניקות לניהול מתחים כגון פעילות גופנית, מדיטציה, נשימות עמוקות או עיסוק בתחביבים שאת נהנית מהם.


 

בחר במוצרי טיפוח עדינים שאינם מכילים מרכיבים קשים כמו סולפטים, ניחוחות או אלכוהול. אלה יכולים לגרות ולייבש את העור, מה שמוביל לבעיות פוטנציאליות.


 

השתמשי בפילינג באופן קבוע כדי להסיר תאי עור מתים. עם זאת, אל תגזימי, מכיוון שפילינג מוגזם עלול לגרות את העור שלך.


 

הימנע מקרצוף, איסוף או סחיטה מוגזמת של פצעונים מכיוון שהם עלולים לגרום לדלקת ולהצטלקות. טפלי בעור שלך בזהירות והשתמשי בתנועות עדינות בעת מריחת מוצרי טיפוח או ייבוש הפנים.


זכרי, העור של כל אחת הוא ייחודי ולכן חשוב לשים לב מה הכי מתאים לך. ייתכן, שייקח קצת זמן למצוא את המוצרים והשגרה המתאימים לך ביותר.

היו סבלניים, מכיוון שיכולים לקחת שבועות או אפילו חודשים כדי לראות שינויים משמעותיים בעור. אם את מפתחת בעיות עור מתמשכות או חששות, תמיד טוב לפנות לייעוץ מקצועי ואפשרויות טיפול מרופא עור.


מאמרים קשורים כאן


 


bottom of page